Filozoficznie w Cogito

„Kto zaś mówi, że jeszcze nie pora filozofować, lub że pora już minęła, podobny jest do mówiącego, że jeszcze nie pora być szczęśliwym, lub że pora ta już przeszła.”
Epikur

Filozoficzny spór o to, czy człowiek ma wpływ na swój los oraz o źródła ludzkiego szczęścia, rozegrał się dziś na lekcji języka polskiego w klasie I LO. Uczniowie wcielili się w role nie byle jakie, bo w miłujących mądrość myślicieli starożytnych – Epikura, Senekę, czy jednego z najwybitniejszych – Sokratesa. Do dyskusji zasiedli z jednej strony uznający potęgę ROZUMU i poddający się wyrokom przeznaczenia STOICY, z drugiej – cieszący się drobnymi przyjemnościami życia codziennego EPIKUREJCZYCY. Uczniowie sformułowali tezy, które umiejętnie bronili dobierając do nich odpowiednie argumenty. Niektórzy sprytnie „odbijali piłeczkę” przeciwnikowi posługując się poznanymi chwytami argumentacyjnymi. W klasie zawisły wykonane przez uczniów transparenty. 
Brawo klasa I LO! Nie tylko świetnie sobie poradziliście, ale pokazaliście, że filozofem jest każdy z nas, bo przecież „Cogito ergo sum” oraz, że kwestie nad którymi zastanawiali się i o które spierali się starożytni, wcale nie są starożytne, ale nadal aktualne, jak sama sztuka argumentacji i dyskusji, która właśnie tam, w Antyku miała swoje piękne początki i których dziś nie tylko warto, ale trzeba się uczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *